Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sama na sever - zabloudilka ve Śvédsku ve tři ráno

Na trajektu mi bylo hej, jela wifi a na rozdíl od většiny spolucestujících se mi nechtělo spát. Vymotali jsme se z trajektu a pak už jsem se ocitla ve tři ráno v zemi, jejíž řeč neznám, se záměrem najít místo ke spaní.

Věděla jsem ale, kterým směrem se vydám a bylo dobře vidět. Domky měly rozsvícené lampičky a tma vypadala díky dlouhým dnům spíš jako tmavý podvečer.
První pokus mě zavedl na cestičku, která se změnila v mírné schody, takže jsem rychle mizela a doufala, že nepíchnu.
Napodruhé se mi podařilo už zaparkovat u kempu u moře, ráno jsem si užila rozcvičku na písku a sprchu.

Ten den jsem měla narozeniny, není ale úplně jak a co slavit, takže s díky přijmu gratulace a říkám si, že se mi poslední roky na narozeniny podařilo naplánovat zvláštní zážitky. Cestu na Ukrajinu a kurz od Prázdninové školy Lipnice.

Vydávám se dál podél pobřeží a navštěvuju Ales Stenar, kamenný kalendář ve tvaru lodi z roku 1000-1400, samotné kameny jsou však z hrobů z doby bronzové nebo starší.

U moře pořádně fouká, oblékám se do teplého. Švédské děti si ale užívají, běhají naboso a v krátkém oblečení. No, myslela jsem, že jsem otužilá, ale mám co dohánět.

Ales Stenar

 

   +3

Autor: Lucie Pezlarová | neděle 4.10.2015 20:04 | karma článku: 11,53 | přečteno: 688x
  • Další články autora

Lucie Pezlarová

Sama na sever - měděné město

Vím, že Česko trpí vedry, tak poznámka k počasí. Tady uprostřed Švédska je letos v létě velmi přitažlivě, 25 a slunce a modro.

22.10.2015 v 17:21 | Karma: 9,04 | Přečteno: 341x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - jseš jim ukradená

Tahle země vypadá velmi klidně. Lidi hodně potichu, v klidu, občas řádí děti. Překvapuje mě, že moje cizokrajné auto ani požadavek na komunikaci v angličtině nebudí žádné otázky ani druhý, podezřívavý pohled.

20.10.2015 v 19:06 | Karma: 13,07 | Přečteno: 710x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - Sigtuna a Stockholm

Ráno se budím v Sigtuně v přístavu. Přístavy jsou pro spaní výborné, parkuje tam dost aut, je tam ten správný mix zalidněnosti a opuštěnosti, který mi vyhovuje.

19.10.2015 v 21:08 | Karma: 11,12 | Přečteno: 377x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - operuju svou nohu

Dneska bylo mým hlavním cílem se vykoupat. Našla jsem pěkný poloostrov s chatami, vykoupala se u mola a když už tedy bylo kde se umýt, šla jsem si zaběhat. Po běhání jdu znovu k vodě, trochu špatně jsem šlápla, a že se umyju.

14.10.2015 v 21:04 | Karma: 10,04 | Přečteno: 528x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - u kanálu

V neděli se jedu podívat na slavný Göta kanál. V letech 1831-7 ho prokopali vojáci v délce 80 km, celkem měří 190 km a díky němu se dá projet mezi Severním a Baltským mořem.

14.10.2015 v 19:45 | Karma: 10,82 | Přečteno: 381x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

OBRAZEM: Prahou prošel majálesový průvod. Masky kritizovaly Beka a bydlení

1. května 2024  19:05

Součástí oslav 1. máje byl ve středu studentský majálesový průvod, který vyrazil z pražské Kampy a...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 524x
Datová analytička, organizátorka všeho, do čeho se vám nechce, obdivovatelka krás jižní Moravy, hodný a nezávislý člověk.