Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sama na sever - jak jsem spala

V pátek se probouzím u dalšího kempu u moře. Vstávám brzy, abych nebudila pozornost v autě. Spím s hlavou v zavazadlovém prostoru, nebudí mě světlo a nejsou vidět blonďaté vlasy a vlastně vůbec, že tam někdo nocuje.

Lungby

Nechávám si už trvale sklopené sedadlo na spaní, karimatku a spacák. I ostatní věci se začínají umisťovat na stabilní místa. Inteligentně jsem si vzala místo tašek spíš krabice a skládám do nich potřeby jako do skříní. Jestli to dobře půjde, na konci budu mít z auta domek. Každé z pěti dveří povede do jiného pokoje.

Ani zavazadlový prostor ale večer neztlumil kempovou diskotéku. Ráno Švédové vyspávají, já si dám pět Tibeťanů a jógu u moře a jak jsem rozehřátá, vlezu do vody. Je to krásně klidné moře teploty saunového bazénu a venku patnáct stupňů. Ale pak je mi několik hodin opravdu dobře a chápu, co na tom místní mají. My mít moře, už se vidím, jak bych u něj trávila čas ve větrovce a ráda.

Dál cestuju okolo pobřeží. Vyvinula jsem si styl intuitivního navádění. Začíná důkladnou přípravou - přečetla jsem předem dvanáct průvodců a sedm z nich mám s sebou! Pak si nechám v hlavě jen rámcový plán a samo mě to navede na správná místa.
A pokud náhodou ne, po cestě je vždy něco zajímavého.

Obědvám důkladně v hospodě s denním měnu. Sympatická slečna za barem mě třikrát upozorní, že mám sníst, co se do mě vejde. Asi na to nevypadám, ale je toho dost! Hlavně když mají i kávu a koláče. Za zmínku stojí ale i hustá rajčatová polévka s chorizem a rybí nákyp s humří smetanovou omáčkou.

Autor: Lucie Pezlarová | úterý 6.10.2015 17:14 | karma článku: 15,54 | přečteno: 704x
  • Další články autora

Lucie Pezlarová

Sama na sever - měděné město

Vím, že Česko trpí vedry, tak poznámka k počasí. Tady uprostřed Švédska je letos v létě velmi přitažlivě, 25 a slunce a modro.

22.10.2015 v 17:21 | Karma: 9,04 | Přečteno: 340x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - jseš jim ukradená

Tahle země vypadá velmi klidně. Lidi hodně potichu, v klidu, občas řádí děti. Překvapuje mě, že moje cizokrajné auto ani požadavek na komunikaci v angličtině nebudí žádné otázky ani druhý, podezřívavý pohled.

20.10.2015 v 19:06 | Karma: 13,07 | Přečteno: 709x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - Sigtuna a Stockholm

Ráno se budím v Sigtuně v přístavu. Přístavy jsou pro spaní výborné, parkuje tam dost aut, je tam ten správný mix zalidněnosti a opuštěnosti, který mi vyhovuje.

19.10.2015 v 21:08 | Karma: 11,12 | Přečteno: 376x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - operuju svou nohu

Dneska bylo mým hlavním cílem se vykoupat. Našla jsem pěkný poloostrov s chatami, vykoupala se u mola a když už tedy bylo kde se umýt, šla jsem si zaběhat. Po běhání jdu znovu k vodě, trochu špatně jsem šlápla, a že se umyju.

14.10.2015 v 21:04 | Karma: 10,04 | Přečteno: 527x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - u kanálu

V neděli se jedu podívat na slavný Göta kanál. V letech 1831-7 ho prokopali vojáci v délce 80 km, celkem měří 190 km a díky němu se dá projet mezi Severním a Baltským mořem.

14.10.2015 v 19:45 | Karma: 10,82 | Přečteno: 381x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - vpíjím se očima do cesty a čas mi protéká rukama do volantu

Dneska se s vámi podělím o zážitky ze silnice. Všechno je skvěle značené, i kruháče, nejde zabloudit. Mířím okolo moře na sever ke Stockholmu a zastavuju se na zajímavých místech.

8.10.2015 v 20:11 | Karma: 10,94 | Přečteno: 440x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - zabloudilka ve Śvédsku ve tři ráno

Na trajektu mi bylo hej, jela wifi a na rozdíl od většiny spolucestujících se mi nechtělo spát. Vymotali jsme se z trajektu a pak už jsem se ocitla ve tři ráno v zemi, jejíž řeč neznám, se záměrem najít místo ke spaní.

4.10.2015 v 20:04 | Karma: 11,53 | Přečteno: 688x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - přes moře a přes půlnoc

Ve středu ráno vstanu a pustím se do zbývajících 650 kilometrů. Neřeknu o nich moc, znáte je všichni, německá rovinka s borovicemi. Poslouchám rádia, všechna opakují informaci o incidentu u Eurotunelu.

3.10.2015 v 14:13 | Karma: 12,53 | Přečteno: 466x | Diskuse| Cestování

Lucie Pezlarová

Sama na sever - zvu vás se mnou na cesty...

V dubnu jsem odešla z práce. Přišel čas užít si věci zase trochu jinak, zapojit nevyužité části své osoby a nechat ty přetížené odpočívat. Měsíc jsem plánovala a v úterý v polovině léta vyrazila do světa.

30.9.2015 v 21:13 | Karma: 13,30 | Přečteno: 612x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 524x
Datová analytička, organizátorka všeho, do čeho se vám nechce, obdivovatelka krás jižní Moravy, hodný a nezávislý člověk.